Úplné znění obchodních podmínek e-shopu DUP.
Dopravu zajišťuje Česká pošta-Balík do ruky a Zásilkovna nebo můžete využít osobního odběru na adrese:
DUP - družstvo
Řemenovská 1999
393 01 Pelhřimov
Elektronická evidence tržeb při platbě v hotovosti je prováděna v běžném režimu. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Při platbě dobírkou:
Zpracování následujícího pracovního dne a dodání od podání zásilky naší firmy dopravci další následující pracovní den (drtivá většina takovýchto zásilek je do 3 pracovních dnů doručena po celé ČR).
Při platbě předem na náš účet:
Záleží na datu a čase připsání Vaší platy na náš účet. Poté následující pracovní den od podání zásilky naší dopravci (drtivá většina takovýchto zásilek je do 6 pracovních dnů doručena po celé ČR).
Osobní odběr v sídle firmy v Pelhřimově, ul.Řemenovská 1999 :
Zpracování následujícího dne, vždy je nutno vyčkat na informaci, že zboží je již připraveno k odběru a je možné si jej vyzvednout. Předejdete tím případným nepříjemnostem. Děkujeme.
————————————————– ————————————————– —————-
Českou poštou Vám přijde balík službou Balík do ruky:
- Garance doručení přímo do rukou adresáta zpravidla již následující pracovní den od podání zásilky České pošty (po expedici od nás).
- Adresát si může upravit čas nebo způsob doručení.
- Ve vybraných lokalitách ( ve velkých městech) Česká pošta nabízí volbu odpoledního doručování.
- Adresáta informuje Česká pošta o doručování balíku prostřednictvím SMS nebo e-mailu již v den podání.
- Balík máte neustále na očích! Na internetových stránkách České pošty
můžete využít službu Sledování zásilek Track & Trace . Balík neustále monitorujete od jeho podání až po dodání. Vy máte stejnou možnost!
- Více najdete zde
Vzor obchodních podmínek je převzat z časopisu dTest – občanské sdružení spotřebitelů Test.
Název: DUP - družstvo
Sídlo: Řemenovská 1999, 393 01, Pelhřimov
IČ: 000 28 754
DIČ: CZ00028754
Zapsaná: Firma je zapsána v rejstříku vedeným Krajským soudem v Českých Budějovicích, spisová značka: Dr 291.
Telefon: +420 565 353 300
Email:eshop@dup.cz
Kontaktní adresa: Řemenovská 1999, 393 01, Pelhřimov
Seznam provozoven: Řemenovská 1999, 393 01, Pelhřimov
Informace o zboží a ceně uváděné prodejcem jsou závazné s výjimkou zcela zjevných chyb. Ceny jsou ceny včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech plateb jsou uvedeny v košíku. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazují odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání.Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží spotřebitelem.
Požádá-li o kupujícího, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po dobu trvání trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení jsou uvedeny v košíku.
Nepřevezme-li kupupující zboží v dohodnuté době jde o porušení své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněný vůči kupujícímu účtovat na výtěžek prodeje.
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby byla přiměřena v dostatečném rozsahu s povahou a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoli před dodáním zboží.
Odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu zašle nebo předem ve 14 denní lhůtě. Nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen zaplatit částku odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakou platbu od kupujícího přijal. Nabídne-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen zaplatit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží musí být vráceno prodejci (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí být známky poškození či poškození. Náklady na vrácení zboží se nevrací.
Je-li vrácené zboží poškozené porušením povinnosti kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smlouvy o dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smlouvy o poskytování služeb, v obou případech za podmínek, že ke splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč. alkoholických nápojů), primární cena závisí na výchylkách finančního trhu bez ohledu na prodejce, u smluv na dodávku zboží upraveného dle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv o zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíšené s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů nelze vrátit, u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, zrušil-li jejich původní obal, u dodávek novin, časopisů nebo jiných periodik, u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejných dražb podle upravujícího veřejné dražby.
Vzor pro odstoupení od smlouvy:
Moje jméno a příjmení
Moje adresa
Můj telefon a e-mail
Název: DUP - družstvo
Sídlo: Řemenovská 1999, 393 01, Pelhřimov
IČ: 000 28 754
Moje Město, datum (např. 1. 11 2022)
Odstoupení od kupní smlouvy
Vážení,
dne … jsem prostřednictvím vašeho e-shopu eshop.dup.cz s vámi uzavřel smlouvu, která je součástí … Tyto … jsem převzal dne …
Vzhledem k tomu, že … nenaplnily má očekávání, rozhodl jsem se využít svého práva v souladu se zněním § 53 odst. 1 písm.1 písm.7 zákona č.40/1964 Sb., občanský zákoník, od výše uvedené kupní smlouvy tímto odstupuji.
… vám zasílám zpět v samostatné zásilce, zároveň vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši … Kč ve prospěch mého bankovního účtu č.…, nejpozději do 30 kalendářních dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.
S pozdravem
…
(vlastní podpis)
Přílohy: Kopie kupního dokladu
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jako neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Pokládá-li kupující vady za neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad, nebo nové součásti bez vad, týká-li se o vadu pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen plnit, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodejce neodpovídá za vady odpovídající dosavadnímu používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodejce neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
V této lhůtě může uplatnit reklamaci a podle své vůle uplatnit vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, pokud jde o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
Podstatné je takové porušení smlouvy, přičemž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má nárok na odstranění vad anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo zboží větší počet vad (méně než tři vady současně), může uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy .
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak nebo učiní-li elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavku na způsob vyřízení reklamace.
Moje jméno a příjmení
Moje adresa
Můj telefon a e-mail
Název: DUP - družstvo
Sídlo: Řemenovská 1999, 393 01, Pelhřimov
IČ: 000 28 754
Město, datum (například 1. 11. 2022)
Uplatnění reklamace
Vážení,
dne … jsem ve vašem eshopu eshop.dup.cz zakoupil … .Tato … nyní přestala … .Vzhledem k tomu, že se zřejmě jedná o vadu odstranitelnou, žádám vás o opravu … , a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.
Zároveň žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem na opravu a následně potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání.
Předem děkuji za kladné vyřízení.
…
(vlastní podpis)
Přílohy: Kopie kupního dokladu
Kupující je povinen přiznat prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení.Informace o odborném posouzení kupní smlouvy v této lhůtě. Reklamaci, včetně odstranění vad, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtu. Po uplynutí této lhůty má kupující stejné právo, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodejce odstranit vadu věci, může si objednat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li možné sledovat stav vyřízení reklam on-line, zavazuje se prodejce o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyjádřit nesouhlas s jejich zpracováním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonáváte Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení, a na elektronickou adresu v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly náklady.
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupujícím, který je spotřebitelem, má podle zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjekt, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje čistě na návrh, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodejcem vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, ops přes www.dtest.cz/poradna či na telefon 299 149 009.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, u kterého se nejedná o člověka, který zboží používá v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávající se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikateli, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Zpětný odběr elektrozařízení a jiných výrobků.
Ostatní zde neuvedené záležitosti řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formy jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 1. 11. 2022.